Veel Gestelde Vragen
Reserveringen
Wat is het voordeel om via het hotel te boeken en niet via Booking.com?
Als u direct boekt bij het hotel heeft u betere annuleringsvoorwaarden, meer keuze uit kamertypes en wij proberen altijd 5% goedkoper te zijn dan Booking.com. Daarnaast kunt u speciale verzoeken of vragen direct via onze receptie regelen in plaats van de Booking.com klantenservice.
Wil je mijn reservering online betalen?
Bij het niet-restitueerbare tarief moet u het gehele bedrag bij boeking betalen. Voor het flexibele tarief vragen wij de eerste nacht als aanbetaling. Mocht de betaling niet zullen wij u een apart betalingsverzoek sturen. Kijk op onze tarieven en betalingen pagina voor meer informatie.
Hoe kan ik mijn reservering annuleren die ik via het hotel heb gemaakt?
Annuleringen moet u altijd per email doorgeven aan onze receptie. Zolang u geef annuleringsbevestiging heeft gehad is de annulering nog niet voltooid.
Hoe kan ik mijn reservering annuleren die ik via Booking.com heb gemaakt?
Reserveringen die via Booking.com zijn gemaakt kunnen wij niet voor u annuleren. U zult dit via uw account of via klantenservice van Booking.com moeten doen. Houd rekening met een 7-daagse annuleringstermijn via Booking.com.
Blijkbaar heb ik geboekt op de trouwdag van mijn ouders... Kan ik nog annuleren?
Bij het non-refundable tarief is dit niet meer mogelijk. Bij het flexibele tarief is dit mogelijk tot 3 dagen van tevoren als u bij het hotel direct boekt. Als u via Booking.com heeft geboekt kunt u tot 7 dagen van tevoren gratis annuleren.
Betalingen
Moet ik mijn creditcardgegevens verstrekken bij een reservering?
Alleen als u de aanbetaling met creditcard wil doen. Als u dit via IDEAL of bankoverschrijving doet is dit niet nodig – ondanks dat u hier wel berichten over krijgt.
Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?
U kunt via IDEAL betalen, via creditcard of via bankoverschrijving. Als u via bankoverschrijving wilt betalen kunnen wij u de bankgegevens toesturen.
Accepteert u contante betalingen?
Ja wij accepteren contante betaling.
Aankomst
Hoe laat kan ik inchecken?
Inchecken is vanaf 15.00 uur. Als u eerder gebruik wilt maken van de kamer kunt u een early check-in reserveren. Voor €17,50 kunt u dan vanaf 13.00 uur gebruik maken van de kamer (niet mogelijk voor appartement de Waker).
Hoe bereik ik het hotel?
Het adres is Heereweg 395, 1871 GL Schoorl. Het hotel is makkelijk te bereiken met auto of openbaar vervoer. Kijk op de Contact-pagina voor meer informatie.
Kan ik parkeren bij het hotel?
Parkeren tijdens uw verblijf kan bij het Strandhotel op Heereweg 395 of bij de Strandstudio’s op Heereweg 403 (1871 GL, Schoorl)
Ik kom veel te vroeg. Kan ik mijn bagage alvast bij jullie laten?
U kunt uw bagage alvast afgeven bij onze receptie. Neemt u contact op met onze receptie om dit te bespreken.
In de appartementen
Zijn huisdieren toegestaan?
Huisdieren zijn niet toegestaan in het hotel. Alleen in onze hotelsuite met keuken kunt uw huisdier meebrengen. U kunt dit aangeven bij de receptie en wij rekenen hier €15,- per hond per nacht toeslag voor.
Mag ik roken in het hotel? Waar kan ik roken?
Roken is nergens in ons hotel toegestaan. Wanneer wij constateren dat er gerookt is op de kamer zullen wij reinigingskosten rekenen.
Zijn er faciliteiten voor mindervaliden?
Onze polderstudio is toegankelijk voor mindervaliden, ons ontbijtrestaurant ook en ons restaurant Struin ook.
Ik heb een vrijgezellenavond gepland. Kunnen we komen?
Feesten & partijen zijn niet toegestaan in het hotel.
Kan ik in het hotel ontbijten?
U kunt tussen 08.00 en 11.00 heerlijk ontbijten in ons restaurant in het hotel. Bij aankomst (of vooraf) kunt u een tafel reserveren. Kijk hier voor meer informatie over ons ontbijt.
Kan ik in het hotel dineren?
In het hotel hebben we een kleine borrelkaart. Diner & lunch kan in ons restaurant Struin. Kijk op deze pagina voor de meest actuele openingstijden.
Hebben jullie een keuken voor me?
Onze poldersuites en familiestudio hebben een kitchenette met 2-pitskookplaatje, magnetron en klein koelkastje. De hotelsuite met keuken beschikt over een volledige keuken.
Heeft elke kamer een koelkast?
Nee, onze tweepersoons ++, junior duinsuite, polderstudio, poldersuites en familiestudio hebben een klein koelkastje. Het familieappartement en hotelstudio met keuken hebben een grote koelkast. In de andere kamers is geen koelkast geplaatst.
Heeft het hotel een sauna?
U kunt onze sauna reserveren per 2 uur voor €20,-. U heeft de sauna dan helemaal voor uzelf – inclusief stoomcabine. Reserveren kan via onze receptie.
Kan ik fietsen huren in het hotel?
Wij hebben enkele elektrische en gewone fietsen in het hotel te huur. U kunt deze fietsen via onze receptie huren. Anders kunt u terecht bij Masteling in Groet (2km van het hotel).
Kan ik mijn fiets veilig stallen?
Wij hebben een overdekte fietsenstalling waar u uw fiets kunt stallen. Deze gaat ’s avonds op slot.
Kan ik mijn elektrische fiets opladen?
Wij hebben stopcontacten in onze fietsenstalling om uw elektrische fiets op te laden.
Zijn er kamer met zeezicht?
Alleen ons 6-persoonsappartement de Waker heeft zeezicht. De andere kamers niet.
Hoe ver ligt het hotel van het strand?
Het hotel ligt op 300 meter van het strand, een paar minuten lopen.
Is er wifi aanwezig in het hotel?
Tijdens uw verblijf kunt u gebruik maken van onze gratis wifi. Daarnaast kunt u via uw telefoon, laptop of tablet streamen naar uw televisie op de kamer.
Vertrek
Tot hoe laat kan ik uitchecken?
Uitchecken is tot 12.00 uur. Als u tot later gebruik wilt maken van de kamer kunt u een late check-out reserveren. Voor €17,50 kunt u dan tot 14.00 uur gebruik maken van de kamer (niet mogelijk voor appartement de Waker)
Ik wil nog wat langer op het strand blijven. Kan ik mijn bagage bij jullie laten staan?
U kunt uw bagage bij onze receptie achterlaten. U kunt dit vooraf of bij vertrek bespreken bij onze receptie.
Tarieven
Welke tarieven kan ik boeken?
U kunt het voordelige non-refundable tarief of flexibele tarief boeken.
Wat zijn de voorwaarden van een flexibel tarief?
Met het flexibele tarief kunt u tot 3 dagen van tevoren gratis annuleren als u via onze receptie of website boekt. Als u via Booking.com boekt kunt u tot 7 dagen van tevoren gratis annuleren.
Wat zijn de voorwaarden van een niet-resitueerbaar tarief?
Het non-refundable tarief is 10% goedkoper dan het flexibele tarief, maar gratis annuleren is niet meer mogelijk. Dit tarief is beschikbaar tot 10 dagen voor aankomst.
Wat is toeristenbelasting en wanneer wordt het in rekening gebracht?
Toeristenbelasting in de gemeente Bergen is €1,95 per nacht per persoon (vanaf 5 jaar). Bij het non-refundable tarief betaalt u dit bij reserveren, bij het flexibele tarief betaalt u dit in het hotel.